Start >> Przez żołądek do serca, czyli efektowne potrawy w kwadrans - darmowy ebook
  • Po co istniejemy? Co proponujemy?

    Zdrowe i wygodne rozwiązania Sztuki Odżywiania
    - w pracy i w domu

  • Skorzystaj z zebranej wiedzy, zamów konsultacje żywieniowe, dołącz do społeczności Sztuki Odżywiania na Facebooku.

  • Celem Sztuki Odżywiania

    jest prowadzenie edukacji w zakresie zrównoważonego odżywiania

Jak zmienić się ze zwierza kanapowego w piękną gazelę?

Jak zmienić się ze zwierza kanapowego w piękną gazelę? Czyli mini poradnik jak polubić aktywność fizyczną.

Na zewnątrz aura coraz bardziej zachęca do odkrywania kolejnego kawałka naszego ciała. Wiele osób wraz z nadchodzącą wiosną chciałoby pokazać swoje nowe oblicze. Poza względem estetycznym, chcielibyśmy cieszyć się zdrowiem i korzystać z życia pełnymi garściami.
Po ostatniej rozmowie z koleżanką, która nigdy szczególnie nie przepadała za jakimkolwiek sportem i wiążącym się z tym wysiłkiem, a spodnie jeansowe uważała za strój sportowy (a właściwie uniwersalny), postanowiłam napisać kilka słów odnośnie tego, jak zacząć przyjemnie i bezboleśnie się ruszać.

Moją pierwszą i jednocześnie najważniejszą radą jest po prostu:

wyjść z domu na świeże powietrze na półgodzinny spacer.

Spacer jest w stanie zdziałać cuda, oczywiście najlepiej w połączeniu z właściwą dietą.  Możecie zabrać ze sobą muzykę albo ulubioną książkę w audiobooku i po prostu nadrobić zaległości w lekturze.

Miejsce spaceru nie jest ważne. Wszędzie tam gdzie czujecie się bezpiecznie i swobodnie, będzie dobrze. Bo przecież jak będziecie mieć ochotę podskoczyć do góry -  to lepiej czuć się luźno.

Tempo uzależnione jest od waszej kondycji. Na początek polecam spokojny spacer, w którym pod koniec możecie przyspieszyć (jeśli macie jeszcze siłę). Schemat więc wygląda następująco: 30 - 40 min umiarkowanego marszu i te ostatnie 5 - 10 minut poświęćcie na szybsze tempo kroku.

Pamiętajcie, że nic nie może być Waszą wymówką.

Na szali kładziecie własne samopoczucie i zdrowie. Pora spaceru nie ma znaczenia. Czerpcie z tego przyjemność, to chwile spędzone tylko ze sobą; oddychajcie pełną piersią.

Stosujcie ten schemat przez pierwszy tydzień, później starajcie się kontynuować spacery i dokładać jakąś małą aktywność.

I oczywiście piszcie jak się czujecie - jestem do dyspozycji. Podaję swojego maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Raz w miesiącu postaram się dyżurować na stronie - będę do Waszej dyspozycji, tak abyście byli na bieżąco z treningami i radami dotyczącymi postępów.  Chcę także zamieszczać dodatki do marszu oraz ćwiczenia ogólnorozwojowe, które pomogą Wam poczuć mięśnie. Pozdrawiam i czekam na wasze komentarze na Facebooku i relacje ze swoich 40 minutowych podróży.

Warto też przeczytać o wpływie aktywności fizycznej na nasze zdrowie.

Autorka: Karina Janikowska

 


Kup ebooka

Kasza jaglana - 99 przepisów

Tylko 46 zł w duecie!

Ebook o śniadaniach

Sprawdź bestsellery Złotych Myśli

 

Zostaliśmy nagrodzeni
w plebiscycie
KNOW HEALTH 2011